در محيط کار چه غذاهايي بخوريم؟

خرید بک لینک

در محيط کار چه غذاهايي بخوريم؟

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تغذیه در محل کار باید متناسب با میزان تحرک و از تعادل و تنوع برخوردار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ سعیده معانی افزود: مصرف مداوم کربوهیدرات ها و غلات همچون انواع کیک، کلوچه، بیسکوییت با توجه به کالری زیادی که دارد می تواند سبب اضافه وزن و چاقی به ویژه در افرادی که فعالیت بدنی کمی در محل کار دارند شود.

وی اضافه کرد: کارمندان برای حفظ سلامت خود به تغذیه مناسب نیاز دارند و اضافه وزن و چاقی از عواقب پشت میز نشینی و کم تحرکی در محیط های کاری است.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تصریح کرد: مصرف قندها و کربوهیدرات های ساده همچون قند و شکر، نان های سفید و برنج سفید در محیط کار اگر چه در کوتاه مدت به افزایش قند خون کمک می کند اما با تحریک ترشح انسولین، ورود گلوکز به سلول را تسریع می کند و در نهایت کاهش قند خون و عوارض ناشی از آن همچون خـــستگی، خواب آلودگی و کاهش بازده کاری را در پی دارد.

معانی خاطر نشان کرد: با تغییرات جزیی از جمله کاهش مصرف قند و کافئین مصرفی در محیط کار و رعایت اصول تنوع در برنامه غذایی روزانه می توان به حفظ تعادل قند خون و افزایش دریافت مواد مغذی کمک کرد که در نتیجه علاوه بر حفظ سلامت و کاهش عوامل خطر بیماری های مزمن، افزایش کــــارایی و بازده کاری کارکنان را در محیط های کار به ارمغان می آورد.

بهداشت حرفه ای وایمنی محیط کار...

ما را در سایت بهداشت حرفه ای وایمنی محیط کار دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 155 تاريخ: پنجشنبه 19 مرداد 1396 ساعت: 20:16

صفحه بندی