در محيط کار چه غذاهايي بخوريم؟
کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تغذیه در محل کار باید متناسب با میزان تحرک و از تعادل و تنوع برخوردار باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ سعیده معانی افزود: مصرف مداوم کربوهیدرات ها و غلات همچون انواع کیک، کلوچه، بیسکوییت با توجه به کالری زیادی که دارد می تواند سبب اضافه وزن و چاقی به ویژه در افرادی که فعالیت بدنی کمی در محل کار دارند شود.
وی اضافه کرد: کارمندان برای حفظ سلامت خود به تغذیه مناسب نیاز دارند و اضافه وزن و چاقی از عواقب پشت میز نشینی و کم تحرکی در محیط های کاری است.
کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تصریح کرد: مصرف قندها و کربوهیدرات های ساده همچون قند و شکر، نان های سفید و برنج سفید در محیط کار اگر چه در کوتاه مدت به افزایش قند خون کمک می کند اما با تحریک ترشح انسولین، ورود گلوکز به سلول را تسریع می کند و در نهایت کاهش قند خون و عوارض ناشی از آن همچون خـــستگی، خواب آلودگی و کاهش بازده کاری را در پی دارد.
معانی خاطر نشان کرد: با تغییرات جزیی از جمله کاهش مصرف قند و کافئین مصرفی در محیط کار و رعایت اصول تنوع در برنامه غذایی روزانه می توان به حفظ تعادل قند خون و افزایش دریافت مواد مغذی کمک کرد که در نتیجه علاوه بر حفظ سلامت و کاهش عوامل خطر بیماری های مزمن، افزایش کــــارایی و بازده کاری کارکنان را در محیط های کار به ارمغان می آورد.
ما را در سایت بهداشت حرفه ای وایمنی محیط کار دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 155